Nie sposób odnieść sukcesu w biznesie bez działania w Internecie. Klienci wyszukują firmy przede wszystkim tam. Przeważnie na pierwszych stronach wyszukiwarki, wśród najwyżej położonych wyników. Dlatego tak ważne jest pozycjonowanie strony internetowej. Firmy znajdujące się w Dąbrowie Górniczej lub mające siedzibę na jej terenie zachęcamy do zapoznania się z naszą ofertą i oczywiście do współpracy!
Czym jest pozycjonowanie strony internetowej?
Jest to szereg działań, których wspólnym celem jest umieszczenie strony internetowej jak najwyżej w wynikach wyszukiwania. Znane jest także pod skrótem SEO, który pochodzi od angielskiego search engine optimalization – optymalizacja silnika wyszukiwania. Usługa pozycjonowania strony internetowej w Dąbrowie Górniczej zapewni Klientowi sukces dzięki umieszczeniu go na podium Google.
Analiza aktualnej sytuacji strony internetowej
Współpraca rozpoczyna się od audytu strony. W jego ramach badana jest zgodność z wytycznymi Google, aktualna widoczność w wynikach wyszukiwania czy funkcjonalność linków wewnętrznych.
Optymalizacja strony internetowej
Jest to kolejny etap pozycjonowania strony internetowej. Opiera się on na dostosowaniu strony do stawianych przez Google wymagań poprzez usunięcie wadliwych elementów wykrytych w ramach audytu i zastąpienie ich funkcjonalnymi. Ten etap jest szczególnie ważny dla sukcesu biznesowego, ponieważ nawet, jeśli klient trafi na wadliwą stronę, będzie ona dla niego nieprzyjazna, a przez to – odstraszająca. Nie skorzysta wtedy z usług firmy, a takiego scenariusza nie chciałby chyba żaden przedsiębiorca. Dlatego pozycjonowanie stron internetowych w Dąbrowie Górniczej zawiera w sobie także uporządkowanie strony tak, by była jak najprzyjaźniejsza. Hierarchia nagłówków czy linki mają ogromny wpływ na miejsce w wynikach wyszukiwania.
Czas i koszt trwania tego etapu jest zróżnicowany. Czynnikiem wywierającym na to wpływ jest skala zamówionych działań i rozmiar optymalizowanej strony.
Pozycjonowanie wewnętrzne strony internetowej
Pozycjonowanie wewnętrzne polega na dostosowaniu zawartości samej strony do wymagań silnika wyszukiwania. W jego ramach warto rozpocząć prowadzenie firmowego bloga, na którym umieszczane będą informacje z Twojej branży. Oczywiście oprócz merytoryki ważne jest także rozmieszczenie słów kluczowych we wpisach. Samo poprawienie wewnętrznego pozycjonowania strony pociągnie za sobą wzrost jej notowań w wynikach wyszukiwania Google.
Ile kosztuje pozycjonowanie strony internetowej w Dąbrowie Górniczej?
Koszt pozycjonowania składa się z wielu czynników takich jak:
- słowa kluczowe, czyli frazy, które mają wywołać Twoją stronę w wynikach. Na przykład “fryzjer Dąbrowa Górnicza” czy “mechatronik Dąbrowa Górnicza”
- działania konkurencji – sukces biznesowy polega na prześcignięciu konkurencji, która w dzisiejszych czasach jest ogromna. By być od niej lepszym, należy liczyć się z kosztami
- rodzaj pozycjonowania – wyżej wspomniano pozycjonowanie wewnętrzne. Jest ono tańszym i najczęściej wybieranym wariantem, jest także mniej czasochłonne. Oprócz niego wyróżniamy także pozycjonowanie zewnętrzne, które polega na umieszczaniu linków do strony Klienta w źródłach zewnętrznych, na przykład w mediach społecznościowych czy na forach dyskusyjnych. Jest to rodzaj bardziej kosztowny i czasochłonny, przeprowadzany po ukończeniu pozycjonowania wewnętrznego
W uproszczeniu możemy jednak powiedzieć, że dolną granicą będzie miesięczny koszt 300 złotych netto, zaś górną – 3000 złotych netto miesięcznie.
Umowa na pozycjonowanie strony internetowej
Ze względu na złożoność działań związanych z pozycjonowaniem strony internetowej w Dąbrowie Górniczej wstępną umowę podpisuje się na okres trzech miesięcy. Po jego upływie następuje przedłużenie współpracy na okres roku. Swoim Klientom dajemy możliwość odstąpienia od umowy z miesięcznym okresem wypowiedzenia.
Czy efekty pozycjonowania strony internetowej są gwarantowane?
Niestety, każda osoba dająca taką gwarancję wprowadza swoich Klientów w błąd.
Przede wszystkim, algorytm Google pozostaje częściowo nieznany. Firma nie chce, by użytkownicy manipulowali wynikami wyszukiwania.
Ponadto, algorytm jest często zmieniany. Każda taka zmiana oznacza, że zmienia się stopień zgodności strony z wymaganiami Google. Może oznaczać to wahania zarówno korzystne, jak i niekorzystne, jednak w obu przypadkach pozostaje to poza sferą firmy świadczącej usługi z zakresu pozycjonowania.
Jak w takim razie zaufać?
Wobec podanych czynników naturalne jest powątpiewanie. Dlatego na bieżąco omawiam działania z Klientem, wyjaśniam je i podaję prognozowane rezultaty.