Co to są wizytówki NAP

Jeśli chcesz skutecznie pozycjonować lokalnie swoją firmę, koniecznie musisz zapoznać się z pojęciem wizytówek NAP. Dzięki nim, możesz w stosunkowo krótkim czasie znacznie zwiększyć widoczność swojej strony internetowej w Internecie. W tym artykule, postaramy się wyjaśnić czym dokładnie są i jak działają wizytówki NAP.

Co oznacza skrót NAP?

Skrót NAP pochodzi od pierwszych liter angielskich słów: Name, czyli nazwa, Address, czyli adres, Phone Number, czyli numer telefonu i oznacza wizytówkę firmy w Internecie, dzięki której możliwe jest pozyskanie nowych klientów na lokalnym rynku. Ma ona znaczny wpływ na pozycjonowanie lokalne w wynikach wyszukiwarki Google oraz innych wyszukiwarkach internetowych.

Gdzie umieszcza się wizytówki NAP

Wizytówki NAP, tworzy się i umieszcza w specjalnie do tego stworzonych serwisach, tak zwanych katalogach firm. Katalogów tego typu jest naprawdę wiele i rządzą się one różnymi prawami. Niektóre są darmowe, z kolei publikacja wizytówki NAP w innych wymaga wniesienia stosownej opłaty. Dokładnie omówimy tę kwestię, w kolejnych elementach akapitach.

Co powinno znajdować się w wizytówce NAP?

Wykonując wizytówkę firmy w Internecie należy pamiętać o podaniu potrzebnych informacji. Najważniejsze z nich to:

  • Name, czyli pełna nazwa firmy, najlepiej taka, jaka jest w KRS
  • Address, czyli adres siedziby firmy (ulica, numer budynku, miasto oraz kod pocztowy)
  • Phone, czyli firmowy telefonu, stacjonarny/komórkowy lub oba,

Warto również uwzględnić inne informacje, które ułatwią klientom odnalezienie firmy oraz informacji o niej w Internecie, np:

  • adres internetowy strony www,
  • adres email,
  • profile social media,
  • opis działalności firmy na rynku lokalnym,
  • numer NIP,
  • numer REGON,
  • godziny otwarcia zakładu,
  • produkty oraz usługi oferowane przez firmę.

Istotne jest, aby wizytówka NAP zawierała aktualne informacje, dlatego też, jeśli któraś z danych ulegnie zmianie, należy ją jak najszybciej zaktualizować, aby nie wprowadzać klientów w błąd.
Jeżeli dany serwis pozwala na umieszczenie opisu lub dodanie słów kluczowych, koniecznie skorzystajmy z tej opcji. Dobrze przygotowany opis, z odpowiednio dobranymi słowami kluczowymi znacząco zwiększy moc wizytówki, co przełoży się na wyższe pozycje Twojej strony w wynikach Google.

Jakie są zalety posiadania wizytówki NAP?

Firma, która założyła wizytówkę NAP może z tego czerpać wiele korzyści, są nimi m. in.:

  • pozyskanie nowych klientów,
  • uwiarygodnienie swojej firmy oraz zwiększenie zaufania klientów do niej, a także uwiarygodnienie witryny wśród wyszukiwarki internetowej,
  • polepszenie pozycjonowania lokalnego, wyższe usytuowanie strony firmowej w wyszukiwarkach internetowych, poprzez wykorzystanie portali oraz serwisów zewnętrznych,
  • darmowa reklama dla własnej firmy. Na wielu portalach można umieścić dane adresowe firmy oraz jej stronę internetową zupełnie za darmo,
  • krótki czas dodawania ogłoszenia w przypadku wizytówki NAP. Dzięki temu, bardzo szybko – jak na SEO – widać efekty poprawienia się widoczności strony.

10 miejsc w Polsce, w których warto umieścić wizytówkę NAP

Wizytówka NAP, jest też pewną formą reklamy firmy, dlatego warto, aby została ona ulokowana w odpowiednim miejscu i przynosiła korzyści firmie. Serwisy branżowe, portale lokalne oraz agregatory firm z pewnością będą do tego dobrym miejscem. Najczęściej w Polsce wizytówki NAP umieszczane są w takich serwisach jak:

  • google.com/intl/pl_pl/business/,
  • pkt.pl,
  • panoramafirm.pl,
  • targeo.pl,
  • zumi.pl,
  • cylex.pl,
  • misterwhat.pl,
  • bazafirm.org,
  • baza-firm.com.pl,
  • yelp.pl/biz/.

Gdzie jeszcze umieścić wizytówki NAP

Co do zasady, im więcej posiadasz wizytówek NAP w różnych serwisach tym lepiej – pod warunkiem, że są to serwisy o odpowiedniej jakości i stale moderowane. Zazwyczaj gdy wykonujemy dla naszych Klientów strony internetowe lub rozpoczynamy pozycjonowanie strony internetowej, to proponujemy skorzystanie ze sprawdzonych serwisów i publikację aż 25 wizytówek NAP. Wizytówki są publikowane na wyselekcjonowanych, sprawdzonych oraz solidnych serwisach. W ramach tej usługi tworzymy opisy firmy (składające się z minimum 500 znaków, tworzone z synonimami) i opublikujemy go w wizytówkach NAP, jeżeli tylko pozwala na to dany portal. Każda z 25 wizytówek NAP jest zakładana ręcznie, wypełniana danymi firmowymi, słowami kluczowymi oraz linkiem kierującym do strony firmowej.

Po zakończeniu pracy i akceptacji wizytówek przez moderatorów, wysyłamy do Ciebie szczegółowy raport zawierający linki do opublikowanych wizytówek NAP.

Koszt takiej usługi wynosi zaledwie 250 zł netto, czyli 10 zł netto za jedną wizytówkę. Jeżeli jesteś ciekawy jakie efekty przynoszą nasze działania, możesz sprawdzić efekty naszego pozycjonowania.

Jeżeli potrzebujesz pomocy ze swoją stroną lub sklepem internetowym zgłoś się do nas!

Chętnie pomożemy Ci rozwiązać wszelkie problemy!