Wprowadzenie
Wśród oferowanych przeze mnie usług, przeprowadzam także kompleksowe audyty stron internetowych. Być może brzmi to skomplikowanie, ale w praktyce wygląda to tak że:
- sprawdzam czy strona jest stworzona zgodnie z wytycznymi Google,
- analizuje jej szybkość wczytywania, widoczność w internecie,
- analizuje stronę pod kątem UX i marketingowym – celem tych działań jest sprawienie by strona jak najlepiej sprzedawała.
Z końcem 2019 miałem jeden bardzo ciekawy przypadek, który wart jest szerszego omówienia, ponieważ bardzo niskim kosztem osiągnęliśmy ogromny efekt.
Analiza strony
Badałem stronę doradcy finansowego, z jednego z zachodnich Państw. Podczas audytu okazało się, że poprzedni wykonawca popełnił bardzo wiele błędów takich jak:
- zła struktura strony,
- nieodpowiednie linkowanie,
- zduplikowana treść,
- złe przekierowania,
W takiej sytuacji, nie opłaca się poprawiać tego co już istnieje tylko taniej i szybciej wychodzi stworzyć stronę od nowa. I tak też zasugerowałem mojemu Klientowi na co się zgodził. Efekty było widać już w pierwszym miesiącu! Strona została opublikowana 1 stycznia 2020 roku 🙂 A tak obecnie prezentuje się jej wykres widoczności:
Efekty modernizacji w liczbach
Nie dodawaliśmy nowych treści, nie zdobywaliśmy linków, nie pozycjonowaliśmy strony – po prostu tylko (albo aż) poprawiliśmy to co było, tak aby było zgodne z wytycznymi Google.
Tak więc po 2 miesiącach od opublikowania nowej strony:
Słowa w TOP3: 0 -> 4
Słowa w TOP10: 0 -> 13
Słowa w TOP20: 0 -> 25
Słowa w TOP50: 3 -> 96
Cała praca nad nową wersją strony zajęła nam jeden miesiąc, a efekty są obiektywnie świetne! Ze strony, która od dwóch lat nie dawała zbyt dużej nadziei, w ciągu jednej chwili – jak za dotknięciem magicznej różdżki – zamieniła się w dobrze widoczną stronę, która sama pozyskuje leady od potencjalnych Klientów. Pomimo, że wspomniałem wcześniej o magicznej różdżce, to do osiągnięcia tych efektów żadna magia nie była potrzeba – wystarczyła rzetelna praca, poparta doświadczeniem.